Affärsidé
Affärsidé
Affärsidé
Vi ökar försäljning av snabbrörliga konsumentprodukter inom dagligvaru- och servicehandeln, genom att erbjuda flexibla och kvalitativa tjänster inom försäljning och butiksmarknadsföring.
- Vår övergripande grundidé för framgång bygger på att vi har kunnig, välutbildad och serviceinriktad personal som har djup insikt i säljarbete.
Vår modell
1. Vi utarbetar och överenskommer om mål, distributions- och säljstrategi samt bearbetningstakt tillsammans med våra kunder.
2. Uppdragsgivare erhåller högsta prioritet i säljarbetet. NextStores säljare har maximalt fyra leverantörer i sin portfölj.
3. Vi översänder löpande rapporter enligt överenskommelse.
4. Vi har fler betalningsmodeller, som ger uppdragsgivaren möjlighet att välja vad som passar bäst.
5. Uppdraget sammanfattas i ett avtal.
Johan Lindström
Grundare av företaget 2010. Johan har erfarenhet från dagligvaru- och servicehandeln sedan tio år tillbaka. Han har tidigare jobbat som säljare, regionchef och nu som grundare och projektansvarig för NextStores expansion i Sverige.
Johan är ansvarig för affärsområde Butiksexponering.
Tomas Sjögren
Tomas har en gedigen erfarenhet från dagligvaru- och servicehandeln. Tomas har jobbat på nästan alla befattningar inom leverantörsledet, exempelvis: säljare, försäljningschef, marknadschef, marknads- och försäljningsdirektör, trade marketing manager, head of key account management, vd och konsult. Tomas har arbetat med företag som: Stimorol, OLW, Fazer, Kronfågel och British American Tobacco.
Tomas är ansvarig för affärsområde Säljbolag.
Rickard Molin
Rickard har en gedigen bakgrund från FMCG-branschen. Han har erfarenhet från olika positioner inom försäljning i olika roller som säljare, regional försäljningschef, ledningsgrupp och key account management mot dagligvaru- och servicehandeln. Bland företagen kan nämnas Philip Morris AB, Wurth Svenska AB och Assi Domän.
Rickard är ansvarig för affärsområde Säljbemanning.