NextStore är ett ungt, flexibelt och dynamiskt företag som består av medarbetare med stor erfarenhet och hög kompetens inom försäljning. Vi står med fötterna på jorden, är ödmjuka och vet att framgång kommer genom bra struktur, god planering och hårt arbete.

 

”Vi är den professionella partnern för företag som vill öka volymen och bygga distribution inom dagligvaru- och servicehandeln.”

 

NextStore grundades 2010 och det drivs i dag av tre aktiva delägare med varierande bakgrund, men det som förenar oss är den breda erfarenheten inom försäljning. Vi har genom åren arbetat med både stora multinationella bolag och mindre aktörer som verkar på en lokal marknad. Det har genererat en gedigen kunskapsbank och unik förståelse för vilken typ av utmaningar som ditt företag kan stå inför. 

Vår portfölj innehåller flera olika tjänster, och oavsett storlek på ditt företag kan vi hjälpa till att hitta de rätta ingredienserna för att skapa just ditt framgångsrecept. Bland annat har vi lärt oss hur kostsamt och resurskrävande det kan vara med en egen säljkår.

 

”Genom NextStores olika lösningar, erhåller kunden både resurs- och kostnadsbesparing tillsammans med hög kvalitet och flexibilitet”

 

Vi har sedan starten 2010 haft förmånen att jobba med företag som Fazer, British American Tobacco, Meda AB (Treo, SB12 m.fl. varumärken), Philips, Viasat och Clear Channel för att nämna några.

 

Vår grundsyn är att det oavsett marknad krävs glädje, erfarenhet och ett stort engagemang för att lyckas motivera en säljkår till framgång.  

Vi har över 20 års erfarenhet som regionala försäljningschefer där vi coachat säljorganisationer till framgång med både etablerade varumärken och under nylanseringar av produkter på marknaden.

 

Vision: Nextstore ska vara det bästa säljbolaget inom dagligvaru- och servicehandeln, vad gäller lönsamhet, kundresultat och servicerenommé hos kunderna.

 

Mission: Vi hjälper företag att sälja och exponera produkter inom dagligvaru- och servicehandeln, genom att erbjuda säljbolag, KAM, säljbemanning, butiksexponering.

 

Ägare:

Johan Lindström 

Grundare av företaget 2010. Johan har erfarenhet från dagligvaru- och servicehandeln sedan tio år tillbaka. Han har jobbat som säljare, regionchef och nu de senaste fyra åren som grundare och projektansvarig för NextStores expansion i Sverige. Johan är ansvarig för affärsområde Säljbemanning.

 

Rickard Molin

Rickard har en gedigen bakgrund från FMCG-branschen. Han har erfarenhet från olika positioner inom försäljning i olika roller som säljare, regional försäljningschef, ledningsgrupp och key account management mot dagligvaru- och servicehandeln. Bland företagen kan nämnas Philip Morris AB, Wurth Svenska AB och Assi Domän. Nu de senaste fyra åren har han också jobbat tillsammans med Johan som grundare och projektansvarig för NextStores expansion i Sverige. Rickard är ansvarig för affärsområde Butiksexponering.

 

Tomas Sjögren

Tomas har en gedigen erfarenhet från dagligvaru- och servicehandeln. Tomas har jobbat på nästan alla befattningar inom leverantörsledet, exempelvis: säljare, försäljningschef, marknadschef, marknads- och försäljningsdirektör, trade marketing manager, head of key account management, vd och konsult. Tomas har arbetat med företag som: Stimorol, OLW, Fazer, Kronfågel och British American Tobacco. 

 

Kontakta oss, så jobbar vi gemensamt fram den bästa lösningen för en framgångsrik och hållbar framtid för dig och ditt företag.

 

Affärsidé: 

Vi ökar försäljning av snabbrörliga konsumentprodukter inom dagligvaru- och servicehandeln, genom att erbjuda flexibla och kvalitativa tjänster inom försäljning och butiksmarknadsföring.

-Vår övergripande grundidé för framgång bygger på att vi har kunnig, välutbildad och serviceinriktad personal som har djup insikt i säljarbete. 

 

Vår modell:

1. Vi utarbetar och överenskommer om mål, distributions- och säljstrategi samt bearbetningstakt tillsammans med våra kunder.

2. Uppdragsgivare erhåller högsta prioritet i säljarbetet. NextStores säljare har maximalt fyra leverantörer i sin portfölj.

3. Vi översänder löpande rapporter enligt överenskommelse.

4. Vi har fler betalningsmodeller, som ger uppdragsgivaren möjlighet att välja vad som passar bäst.

5. Uppdraget sammanfattas i ett avtal.

 

 

 

 

 

 

Är du redo att ta nästa steg och förbättra din försäljningsstatistik?

Kontakta oss

Håll kontakten

Industrihuset Vävaren, Storgatan 11
806 45 Gävle

Johan: +46 70-314 48 32
Rickard: +46 70-892 04 00
Tomas: +46 73-027 70 24

E-post